Kisvállalkozás is lehet naggyá.

 

A kisvállalkozásokat a foglalkoztatott létszám, és az éves árbevétel alapján definiáljuk. Ez előbbi az 50 fő, az utóbbi 10 millió euró. A határok tehát nagyok, legalább is hazai léptékkel mérve. De, milyen úton induljon el a vállalkozás?

Kisvállalkozások

Cégnév, cég arculat egy kisvállalkozás esetében.

Jelentősen megkönnyíti a későbbi marketinget, ha ügyesen választjuk meg a nevet. Olyan nevet keressünk, amely utal a tevékenységre, könnyen megjegyezhető, az emberek többsége felfigyel a név hallatára. A kapcsolódó céges weboldal készítésekor már szükséges rendelkeznünk egységes cégarculattal.

A cégarculat alatt nem néhány logót, névjegyet és a webdesign-t értjük. Találjuk ki, hogyan kezeljük az ügyfeleket, milyen szlogennel kínáljuk a termékünket, szolgáltatásainkat. Határozzuk meg, milyen pluszt tudunk kínálni vevőinknek a konkurenciához képest.

Kisvállalkozások marketingje.

Az egységes marketing stratégia hallatán a vállalkozások vezetői többnyire csak legyintenek. Ezzel vetik el a vállalkozás folyamatos és biztonságos növekedését. A rossz, kapkodó marketinggel eleve bukásra ítéltük a hosszú távú fejlődési terveket.

A stratégiához kell illeszkednie a weboldalnak, reklámoknak, az ügyfél kommunikációnak, és a belső szervezeti struktúrának. Ha elindultunk egy úton, tudnunk kell mikorra és milyen kitérőkkel érkezünk a célhoz.

Használjuk bátran az online eszközöket. Az internet segítségével olyan hatalmas tömeghez juttathatunk el információkat a vállalkozásunkról, amiről álmodni se mertünk.

Ügyfélkezelés, és kommunikáció.

Az új vevők mellett fontosak a régi, a visszatérő ügyfelek is minden kisvállalkozás számára. Bizonyos szolgáltatások esetében jelentős a tovább ajánlásokból érkező ügyfelek száma is. A korrekt ügyfélkezelésnek nagyobb a jelentősége, mint sokan gondolnák. Az ügyfelek kezelését szervezni és tervezni az alapfeladatok közé tartozik. A cél az, hogy az ügyfél úgy érezze, Ő az egyetlen.

A kisvállalkozásoknál is fontos az ügyfelekkel kapcsolatot tartó kollégák képzése, önképzése. Az esetleges reklamációkat, annak okait vizsgálni szükséges attól függetlenül, hogy esetleg alaptalannak vagy rosszindulatúnak tűnik. Minden ügyfél elégedetlenségnél vélelmezhető valamilyen kommunikációs hiba.

Hogyan tudja finanszírozni egy kisvállalkozás a saját marketingjét?

A tapasztalat azt mutatja, hogy a cégek a marketinget nem pénzügyi problémák miatt szorítják háttérbe. Jellemzően időhiányra hivatkoznak azon cégvezetők, akik nem határoznak meg havi vagy évi marketing költségkeretet, pedig egyszerűen csak nem látnak tovább az orruknál.

Ahol rendszeresen költenek a reklámra, a marketingre, legyen az bármilyen csekély összeg is, ott a hosszú távú fejlődés, növekedés garantált.